Toimitusehdot ja maksutavat

Hinnat ja maksutavat

Tuotteiden hinnat sisältävät alv 25,5 %. Maksu suoritetaan eurovaluutassa. Pidätämme oikeuden hinnanmuutoksiin. Jos jonkin tuotteen saatavuus loppuu tai pitkittyy kohtuuttomasti, pidätämme oikeuden yksipuolisesti perua osia tilauksesta toimituksen nopeuttamiseksi. Lähetämme tilauksesta tilausvahvistuksen sähköpostilla. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamisen tilauksen yhteydessä. Sopimus syntyy tilausvahvistuksen yhteydessä. Tilauksen loppusummaan lisätään kiinteät toimituskulut toimitus- ja maksutavan mukaan.

    Maksupalvelutarjoaja (Paytrail)

    Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

    Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7

    Innova 2

    Lutakonaukio 7

    40100 Jyväskylä

    www.paytrail.com

    Lasku (vain yrityksille)

    Tilauksen maksaminen jälkikäteen laskulla on maksuvaihtoehtona ainoastaan Suomessa toimiville vakavaraisille yrityksille sekä kouluille ja valtion virastoille. Tarkistamme yrityksiltä luottoluokituksen, joka perustuu virallisiin tilinpäätöstietoihin. Mikäli tilinpäätöstietoja ei jostain syystä löydy tai hyväksyttävää luottoluokitusta ei saada, ei tilausta toimiteta laskua vastaan (esimerkiksi uudet yritykset joiden ensimmäinen tilikausi ei ole vielä päättynyt, tai tilinpäätöstietoja ei ole toimitettu viranomaisille). Käytämme laskutuksessa verkko- tai paperilaskutusta. Ilmoittamalla verkkolaskutustiedot tilauksen yhteydessä tilaus laskutetaan verkkolaskuna. Tarvittavia tietoja ovat vastaanottajan verkkolaskuosoite (ovt-tunnus), y-tunnus, verkkolaskujen välittäjäoperaattori ja välittäjän tunnus. Normaalin kirjepostin välityksellä toimitettavassa laskussa tarvittavat tiedot ovat y-tunnus ja laskutusosoite, muista aina mainita y-tunnus tilauksessa.

    Yksityishenkilö ei voi tilata laskua vastaan. Maksuvaihtoehtoina on verkkomaksu pankkitunnuksilla (Paytrail-palvelu), tilisiirto tai nouto/maksu myymälästämme.

    Ennakkomaksu

    Saat tilisiirtotiedot tilauksesi jälkeen tilaustapahtumassa ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Tuotteet lähetetään, kun maksu näkyy tilillämme. Jos maksat ennakkomaksulla valitse tilauksen edetessä “Ennakkomaksu” -ruutu.

    Nouto myymälästä

    Maksu tapahtuu käteisellä, pankki- tai luottokortilla noudettaessa tuote myymälästämme.

    Toimituskulut ja -tavat

    1. Lähellä-paketti: nouto valitsemastasi Matkahuollon pakettipisteestä. Rahti-, pakkaus- ja käsittelykulut 9,00 €.
    2. Jakopaketti: lähetys toimitetaan kotiovellesi. Rahti-, pakkaus- ja käsittelykulut 15,00 €.
    3. Nouto myymälästämme: maksu tapahtuu käteisellä, pankki- tai luottokortilla noudettaessa. Toimituskuluja ei peritä.
    4. PostNord: vain ulkomaan tilauksissa.

    Toimitusaika

    Toimitusaika vaihtelee tuotteittain, mutta toimitus tapahtuu yleensä jo tilauksen saapumispäivänä tai noin viikon sisällä tilauksen saapumisesta. Osalla tuotteista voi olla pidempi saatavuusaika, jolloin toimituksessa voi kestää useampia viikkoja. Jos näin tapahtuu, ilmoitamme asiasta tilaajalle henkilökohtaisesti.

    Tuotepalautukset

    Jos et jostain syystä ole tyytyväinen ostokseesi, voit palauttaa sen kuluttajansuojalain nojalla 14 päivän sisällä ilman mitään erityisiä syitä. Maksettu summa hyvitetään tilillenne 30 päivän kuluessa. Tilauksen toimituskuluja emme palauta takaisin, koska tilauksesta on kertynyt meille toimituskustannuksia.

    Huomioi, että pelkkä paketin noutamatta jättäminen ei riitä. Palautuksesta tulee ilmoittaa ennakkoon sähköpostitse osoitteeseen pelastuskeskus@pelastuskeskus.fi tai puhelimitse numeroon 03 2531 900 ja odotettava palautusohjeita.

    Muistathan, että palauttamasi tuotteen tulee olla alkuperäisessä kunnossa ja käyttämätön. Jos tuote on vioittunut tai muuten epäkelpo, ota meihin yhteyttä, lähetä tuote meille ja ilmoita haluatko uuden tilalle vai rahat takaisin. Mikäli palautuksessa ei kuitenkaan ole kaikkea sinne kuuluvaa, tai se on huonossa kunnossa asiakkaan aiheuttamasta syystä, pidätämme pääsääntöisesti vähintään 30 % myyntihinnasta vahingonkorvauksena.

    Muuta

    Tilauksien toimituksen pitkittyessä kohtuuttomasti (yli 4 viikkoa), pidätämme oikeuden yksipuolisesti perua osia tai koko tilauksen saatavilla olevien tavaroiden toimittamiseksi. Tällaisessa tilanteessa merkitsemme laskuun kaikki ne tuotteet, jotka seuraavat perässä jälkitoimituksena. Rahtikulut on joko jaettu kahtia, tai peritty ensimmäisessä lähetyksessä kokonaan.

    Mikäli Suomen Pelastuskeskuksen verkkokauppasivuilla olevissa hinta- ym. tiedoissa esiintyy ilmeisiä kirjoitus-, laskenta- tai tietojenkäsittelyvirheitä, Suomen Pelastuskeskus ei ole velvollinen toimittamaan tuotteita näiden virheellisten tietojen mukaisesti. Tilaaja päättää haluaako hän toimituksen korjatuin ehdoin ja tiedoin.

    Takuu

    Kaikilla myymillämme tuotteilla on valmistajan myöntämä takuu, pois lukien poistotuotteet, joilla toimintatakuu.

    Suomen Pelastuskeskus Oy:n asiakasrekisterin tietosuoja- ja rekisteriseloste (seloste päivitetty 23.11.2023)

    Rekisterinpitäjä:

    Suomen Pelastuskeskus Oy (Y-tunnus: 0825591-3)
    Rautajärventie 36, 36840 Kangasala

    Tietosuojasta ja henkilötietojen käsittelystä voit kysyä lisää sähköpostilla: pelastuskeskus@pelastuskeskus.fi

    Rekisterin nimi:

    Suomen Pelastuskeskuksen asiakasrekisteri

    Osoitetietojärjestelmästä vastaa Suomen Pelastuskeskus Oy (jäljempänä SPK)

    SPK kerää, luovuttaa ja muulla tavoin käsittelee osoitetietojärjestelmän henkilötietoja henkilötietolain ja tietoyhteiskuntakaaren ja muun soveltuvan lainsäädännön perusteella sekä henkilön suostumuksella, toimeksiannosta taikka asiakassuhteen perusteella.

    Mitä tietoja voidaan kerätä?

    • Käyttäjän itsensä antamat tai henkilön tunnistavat tiedot
    - Tunnistamistiedot, kuten nimi
    - Henkilötunnus asiakkaan tunnistamiseksi luottosopimusta tehtäessä
    - Yhteystiedot, kuten osoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero
    - Maksutiedot, mukaan lukien luottosopimukset ja muut laskutustiedot
    - Asiakkaan suostumuksella sijaintitiedot, joita käytetään toimitusajan arviointiin
    • Palvelujen käytöstä havainnoidut ja analytiikan avulla johdetut tiedot
    - Ostoshistoria, mm. tilatut tuotteet ja niiden hintatiedot
    - Toimitustiedot, kuten valittu toimitustapa ja toimitusosoite
    - Verkkokaupan käyttö- ja selaustiedot sekä päätelaitteen tunnistetiedot
    - Tuotesuositus- ja muut kohdennettuun sisältöön käytetyt tiedot ja tunnisteet

    Tunniste-, yhteys- ja maksutietojen antaminen on pakollista ostaessasi SPK:sta Internetin kautta.

    Tietojen pääasiallinen lähde on käyttäjä itse, minkä lisäksi saatamme saada lisätietoja yhteistyökumppaneiltamme, esimerkiksi luottopalvelujen tarjoajalta. Kolmansilta osapuolilta saamistamme henkilötiedoista ilmoitamme tietosuoja-asetuksen määräysten mukaisesti ensimmäisessä yhteydenotossa asiakkaaseen tai viimeistään kuukauden sisällä henkilötietojen vastaanotosta.

    Mihin tietoja käytetään?

    Henkilötietoja käytetään

    • Asiakkuuden ylläpitämiseen
    • Tilausten toimitukseen, käsittelyyn ja arkistointiin
    • SPK:n toiminnan ja palveluiden kehittämiseen
    • Asiakaskokemuksen parantamiseen
    • Analytiikkaan ja tilastollisiin tarkoituksiin
    • Henkilökohtaisemman kohdennetun sisällön ja markkinoinnin tuottamiseen
    • Väärinkäytösten estämiseen
    • Paremman asiakaspalvelun tarjoamiseen

    Miten tiedot säilytetään ja suojataan?

    Kaikki henkilötiedot ovat suojattu asiattomalta pääsyltä ja vahingossa tai laittomasti tapahtuvalta tietojen hävittämiseltä, muuttamiselta, luovuttamiselta, siirtämiseltä tai muulta laittomalta käsittelemiseltä.

    SPK säilyttää asiakastietoja EU-alueella. Konesalit ja kaupan järjestelmien tekninen sekä prosessien tietoturva ovat erittäin korkealla tasolla. Palvelimet on suojattu tietomurtoja ja palvelunestohyökkäyksiä vastaan.

    Henkilötietojen käsittelyssä ja teknisissä ratkaisuissa noudatamme hyviä tietosuojakäytäntöjä. Henkilötietojen käsittelyssä on huomioitu 25.5.2018 alkaen sovellettavan EU:n tietosuoja-asetuksen vaatimukset. Kaikkea pääsyä henkilötietoihin valvotaan hyvien käytäntöjen mukaisesti.

    Kuka käsittelee tietoja?

    Asiakastietoihin on pääsy vain SPK:n omilla työntekijöillä ja henkilökuntamme on koulutettu käyttämään tietoja turvallisesti ja eettisesti. Kukin henkilökunnastamme näkee asiakastietoja vain niiltä osin kuin se on työtehtävien suorittamiselle välttämätöntä.

    Käytämme luotettuja sopimuskumppaneita, jolloin tietoa voidaan siirtää kolmannelle osapuolelle. Kaikkien kumppanien kanssa on sopimuksissa huomioitu EU:n tietosuoja-asetuksen ja muun lainsäädännön asettamat vaatimukset.

    Tietojen käsittelystä vastuussa oleva yritys:
    Suomen Pelastuskeskus Oy (Y-tunnus: 0825591-3)
    Rautajärventie 36
    36840 Kangasala

    Kuinka kauan tietoja säilytetään?

    Säilytämme henkilökohtaisia tietoja vain tarvittavan ajan, jotta voimme täyttää tässä selosteessa kuvatut käyttötarkoitukset. Lisäksi joitain tietoja voidaan säilyttää kauemmin niiltä osin kuin se on tarpeen laissa asetettujen velvollisuuksien, kuten kirjanpitoa ja kuluttajakauppaa koskevien vastuiden, toteuttamiseksi ja niiden asianmukaisen toteuttamisen osoittamiseksi.

    Asiakkaan pyynnöstä häntä koskeva henkilötieto voidaan poistaa tai anonymisoida SPK:n järjestelmistä. Poisto ja anonymisointi-toimenpide on peruuttamaton, emmekä voi palauttaa poistettuja asiakastilejä.

    Osalle tietoa lainsäädäntö asettaa velvoitteita tiedon pidempiaikaiselle tallentamiselle, mm. seuraaviin tarkoituksiin:

    • Kirjanpitolaki määrittelee tiedolle pidempiä säilytysaikoja riippumatta siitä sisältääkö aineisto henkilötietoja tai ei
    • Kuluttajakauppaa koskevien vastuiden täyttäminen
    • Järjestelmien lokitietoa kerätään ja säilytetään lain edellyttämällä tavalla, jotta voimme tarjota lainmukaisen ja turvallisen verkkokaupan asiakkaillemme
    • Riittävien varmuuskopioiden ottaminen kaupan tietokannoista ja järjestelmistä tietojen turvaamiseksi, virhetilanteiden korjaamiseksi ja tietoturvan sekä jatkuvuuden varmentamiseksi

    Millaisia oikeuksia asiakkaalla on?

    Asiakkaana sinulla on oikeus:

    • Saada pääsy itseäsi koskeviin henkilötietoihin, mukaan lukien oikeus saada jäljennös sinua koskevista henkilötiedoista
    • Pyytää itseäsi koskevien henkilötietojen oikaisemista tai poistamista
    • Tietyin edellytyksin pyytää käsittelyn rajoittamista tai vastustaa henkilötietojen käsittelyä

    Lisäksi, jos käsittely perustuu erilliseen suostumukseen, sinulla on oikeus peruuttaa suostumuksesi milloin tahansa. Huomaathan, ettei tämä vaikuta ennen suostumuksen peruuttamista suoritettuun tietojen käsittelyn lainmukaisuuteen.

    Voit tehdä oikeuksiesi käyttämistä koskevan pyynnön ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Pyynnön tulee olla riittävällä tavalla yksilöity, jotta asiakaspalvelumme voi todentaa henkilöllisyytesi. Ilmoitamme sinulle, mikäli emme joiltain osin pysty toteuttamaan pyyntöäsi, kuten poistamaan kaikkia tietoja, joiden säilyttämiseen meillä on lakisääteinen velvollisuus (esimerkiksi luotonantotiedot) tai oikeus.

    Jos huomaat, että käsittelyssä on puutteita tai se on lainvastaista, sinulla on oikeus tehdä asiasta valitus tietosuojaviranomaiselle.

    Kuinka saan järjestelmään tallennetut tietoni?

    Voit pyytää SPK:n järjestelmiin tallennetut tiedot ottamalla yhteyttä sähköpostilla: pelastuskeskus@pelastuskeskus.fi

    Miten voi vaikuttaa tietojen käyttöön?

    Voit itse päättää sinulle kohdistetusta markkinoinnista, lisäarvopalveluista ja ottaa tai olla ottamatta vastaan erilaisia markkinointiviestejä. Kehitämme palveluamme jatkuvasti, joten toimintoja voidaan lisätä, muuttaa tai poistaa.

    Asiakas voi myös koska tahansa pyytää SPK:ta poistamaan omat tietonsa ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

    Joissain tapauksissa kaikkea tietoa ei voida poistaa ja lainsäädäntö voi vaatia säilyttämään osan asiakkaaseen liittyvästä tiedosta.

    Luovutetaanko tietoja kolmansille osapuolille?

    Voimme luovuttaa joitakin välttämättömiä tietoja kolmansille osapuolille toimituksen takaamiseksi sekä markkinointia varten. Tietosi välittyvät myös luottopäätöksen yhteydessä luottoa myöntävälle taholle.

    Käytämme asiakastietoja kolmansien osapuolten kanssa myös analytiikka- ja personointitarkoituksiin. Hyödynnämme ostokäyttäytymis- ja selaustietoja yhteistyökumppanien kanssa, jotta voimme paremmin tarjota sinua kiinnostavia tuotteita ja tarjouksia. Analytiikka- ja personointitarkoituksiin käytetty tieto on anonymisoitua tai pseudonymisoitua aina mahdollisuuksien mukaan. Vain me pystymme yhdistämään käytetyn pseudonymisoidun tiedon nimeesi.

    Tarvittaessa luovutamme tietoja myös viranomaisille. Informoimme tietopyynnöistä aina myös asiakasta, jos se on lain puitteissa sallittua.

    Välitämme tietoja seuraaville kolmansille osapuolille:

    • Analytiikka- ja tilastointikumppaneille
    • Tuotesuositus- ja personointikumppaneille
    • Sähköpostimarkkinointikumppaneille, jos asiakas on sallinut viikkokirjeen, selaushistoriaan perustuvan viestinnän
    • SMS-kumppanille, kun tekstiviestien lähetys on sallittu
    • Kuljetusliikkeelle, jos valittu toimitustapa on kuljetus noutopisteeseen, lähimpään postiin tai perille asti
    • Maksunvälittäjälle maksukortilla maksaessa
    • Luotonmyöntäjälle, asiakkaan valitessa maksutavaksi luottoyhtiön laskun tai osamaksun
    • Laskuoperaattorille, kun maksutavaksi valitaan SPK:n oma lasku
    • Tuotteen toimittajalle, suoratoimitustuotteita tilattaessa
    • Osalle huoltoyhtiöistä välitetään tilaukseen liittyviä tietoja huollon yhteydessä
    • Perintäyhtiölle, laskujen erääntyessä ja siirtyessä perintään

    SPK huolehtii tietoja siirrettäessä ja käsiteltäessä tietoturvan ja -suojan korkeasta tasosta EU:n tietosuoja-asetuksen mukaisesti.

    Käytetäänkö kaupan sivulla evästeitä?

    SPK käyttää evästeitä (”cookies”) ja muita vastaavia tekniikoita. Evästeet ovat päätelaitteen selaimen ja palvelimen välisiä pieniä tekstitiedostoja. Evästeillä ja muilla tunnisteilla on määritetty voimassaoloaika, jonka jälkeen selain poistaa tunnisteen. Käytämme näitä tekniikoita toimintojen toteuttamiseen, personointiin sekä analytiikkaan ja markkinoinnin kohdentamiseen.

    Toiminnallisia evästeitä käytetään mm. asiakkaan tunnistamiseen, kirjautumisen ylläpitämiseen, toimitusaika-arvioihin ja ostoskorin toimintoihin. Näihin toimintoihin evästeiden käyttö ja niiden käytön hyväksyminen on pakollista. Palvelimen asettamat toiminnalliset evästeet säilyvät selaimessa 15min-24kk, ellei niitä erikseen poisteta selaimen asetuksista. Sivustolla käynti asettaa evästeet uudelleen selaimen sen salliessa.

    Analytiikkaan ja markkinoinnin kohdentamiseen käyttämämme yhteistyökumppanit ja tekniikat, kuten evästeet, auttavat meitä ymmärtämään paremmin asiakkaidemme käyttäytymistä ja kertovat meille mitkä tuotteet, toiminnot ja palvelut asiakkaitamme kiinnostavat. Käytetty tieto on anonymisoitua aina kun se on mahdollista. Muutoin käsittelemme tietoja henkilökohtaisina niiltä osin kuin tunniste sisältää asiakkaan kohdentavia tietoja, kuten IP-osoitteen. Myös tunnisteet, jotka voidaan yhdistää asiakkaaseen jollakin tapaa, käsitellään henkilökohtaisena tietona. Tunnisteiden voimassaoloaika on 30s-24kk.

    Hyödynnämme Google Analyticsia, Google Tag Manageria, Google AdWordsia, Google Display Networkia ja Google DoubleClickiä sivustomme käyttöön, suosittuihin tuotteisiin, trendeihin sekä myyntiin liittyvässä analytiikassa ja suostumuksellasi myös markkinoinnin kohdentamisessa. Googlelle lähetettävä tieto sisältää vain anonymisoitua tai pseudonymisoitua tietoa.

    Yksityisyystoimintojen lisäksi markkinoinnin kohdentamiseen käytetyistä tunnisteista voi kieltäytyä ottamalla käyttöön selaimen Do Not Track -toiminnon ja asettamalla selain hylkäämään kolmannen osapuolen evästeet.

    Voidaanko tietosuojaselostetta muuttaa?

    Palveluiden kehityksen ja lainsäädännön muutosten johdosta pidätämme oikeuden muuttaa tietosuojaselostetta. Merkittävistä muutoksista tietosuojaselosteeseen ilmoitetaan rekisteröityneille asiakkaille ehtojen päivityksen yhteydessä.

    Mihin ottaa yhteyttä?

    Voit ottaa yhteyttä yksityisyyteen, tietojen käsittelyyn ja tietosuojaselosteeseen liittyvissä kysymyksissä sähköpostilla: pelastuskeskus@pelastuskeskus.fi

    tech
    Paytrail
    Suomen Pelastuskeskus
    Rautajärventie 36
    FI-36840, Kangasala
    FINLAND
    puh. (03) 253 1900
    pelastuskeskus(at)pelastuskeskus.fi
    Y-tunnus: 0825591-3
    AAA